מה עוצר את הענן #2 What's stopping the cloud

בזמנו פרסמתי רשומה שמדברת על הבעייתיות של ענן בקרב ספקי ה- IT.
כיום ניתן להצביע על סיבות נוספות, לא טריוואליות, אשר מעכבות כניסה לענן והפעם מדובר בענן פנימי.
פתרונות הענן הפנימי אמורים לטפל בנושא של Charge back פנימי. ארגוני IT רבים לא רוצים להכנס לסוגיה של Charge Back זאת מן הטעם שה"עמימות" של המצב הנוכחי בהקשר על לאן הולכים המשאבים (זמן ותקציב) מאפשרת גמישות רבה. כך לדוגמה אחד הלקוחות תאר מצב שבו אם ארגון ה- IT טועה בחסר בהערכת המאמץ שנדרש לביצוע פרוייקט- הרי שארגון ה- IT לא יבקש תקציב נוסף אלא יבצע את המשימה מתוך "רזרבות" בתקציב ה- IT. הדבר נכון במיוחד בתחום התשתיות שבו התשתית מספקת שירותים לכלל הארגון ללא חלוקה ברורה של מרכיבי עלות השירות.
במידה ואותו ארגון יעבור למודל של ענן פנימי עם Charge Back הרי שלא ייותרו בארגון רזרבות כאשר למעשה רוב התקציב יעבור למחלקות העסקיות או למחלקות הפרוייקטים אשר אשר יפעילו את ארגון ה- IT כרצונן. ואף אחד לא אוהב כמובן פגיעה בתקציב...
גם אם ארגון התשתיות מוכן "לעמוד בנסיון" הרי שלא תמיד הדבר אפשרי מבחינת נהלי החברה. נכון להיום נראה שפתרונות בתחום מבצעים התחשבנות לפי "שכירות" כאשר ברוב הארגונים התחשבונות הנוכחית (זו שהכלכלנים בארגון מובילים) מתבססת על "רכש". כלומר לדוגמא במידה ופרוייקט קיבל רישוי של אורקל ל- 4 CORES למשך שנה ולאחר מכן מחזור אותו ל- Pool, קשה לארגון לבצע את ההחזרה ל- Pool מבחינת התחשבנות רשמית בארגון. וכיום מסתבר שבמוצרי "ענן פנימי" רבים, לא ניתן לוותר על ה- Charge back בהטמעת הפתרון ולכן פרוייקט הענן הפנימי כולו נעצר. לסיכום, נראה שנדרשת בשלות גם של הארגונים וגם של הפתרונות בתחום.

אין תגובות: