פתרון חידון מספר 8 Answer to quiz#8

התגובות שקיבלתי לחידון שפרסמתי אתמול היו שמדובר ב- "מערכת הפעלה לטלפוניה" או "מערכת הפעלה למכשיר TAB".
אולם אין הדבר כך. מדובר על Windows 8 (ולכן ה"רמז העבה בגוף השאלה")!
אין הרבה מידע רשמי על Windows 8 אולם ממה שהצלחנו ללקט עולה ש- Windows 8 תעבור על מעבדי ARM, תאפשר חנות אפליקציות, תתן ממשק built in ל- Touch, תשתמש בגרפיקה וקטורית מתקדמת , תתן שירותי Geo Location ועוד.
מחר מתקיים כנס Build העולמי של מיקרוסופט בנושא Windows 8 עם שידורים ישירים בכל העולם כולל ישראל, ובו מיקרוסופט תשפוך אור על כוונותיה האסטרטגיות בתחום זה.
הסיבה לשינוי הכיוון של מיקרוסופט ברור. בתחום התקני הקצה, בסופו של דבר, הטכנולוגיות שהופכות להיות טכנולוגיות אסטרטגיות בארגונים ובעסקים הן הטכנולוגיות הדומיננטיות בקרב המשתמשים הפרטיים. לולא עובדה זו היינו ממשיכים לעבוד כעת במשרד מול צגי VT או 3270 וללא עכבר. עובדה זו היא שגרמה למיקרוסופט להפוך למה שהיא כיום.
אולם כעת, המשתמשים הפרטיים עובדים פחות ופחות מול מחשבי PC בבתים ויותר ויותר משתמשים בהתקני Tablet או במכשירים סלולרים חכמים כממשק שלהם לאינטרנט. אני מכיר מספר משתמשים אשר סיפרו לי שמאז שרכשו iPAD או מכשיר TABLET אחר הם כמעט ולא פותחים את מחשב ה- PC. למיקרוסופט נכסים עצומים בתחום התקני הקצה אלו אולם יהיה עליה להאבק מרות מול Google עם Android ומול Apple עם iPAD ו- iPhone.
שינויים מהותיים בשוק אלו גרמו גם כנראה ל- HP להודיע על הכוונה למכור את חטיבת ה- PC שלה כי אחרת על HP להשקיע הון בהפיכה למובילה בתחום ה- Consumer , דבר שכנראה אינה רוצה לעשות כעת כשלא ברור כיצד יראה ההתקן העתידי הראשי (TABLET או טלפון נייד עם התקן עגינה או "משהו אחר" שעוד לא מוגדר כיום). בהקשר זה הבחירה שמבצעת HP היא בחירה בתחום ה- Enterprise ולא בתחום ה- Consumer.
מיקרוסופט לעומת זאת מכוונת את מאמציה לחדור שוב לתחום ה- Consumer עם בחירה של תכונות שחשובות לקהל זה- אותן תכונות שבבסיסן של Windows 8 והמזכירות יותר תכונות של מכשיר נייד (TABLET או טלפון). לא נתפלא אם יסתבר לנו ש-Windows 8 תוכל לשמש בבסיסה גם כמכשיר טלפון חכם.
עוד פרטים לאחר שנקבל מידע נוסף מחר.

אין תגובות: