לכלכלה יש מחזוריות – עליה וירידה. ה- IT, עוקב אחרי מחזוריות זו במעגל בן שלושה מסלולים – מהירות, עלות, איכות.
הכוונה היא כזו. כאשר הכלכלה בעליה, הדבר החשוב ביותר ב- IT הוא אספקת שירותים בקצב מהיר. בניה של תשתיות, אפליקציות, שירותים נוספים – בצורה מהירה כאשר אין דגש מיוחד על נושא העלות.
כאשר הכלכלה בירידה, ישנו לחץ על ה- IT כמו על שאר הארגון, להוריד בהוצאות כלומר לחסוך בעלויות. בשלב זה ארגון ה- IT מקצץ כל מה שהוא יכול, ברמת האחזקה לציוד, כ"א וכד', זאת על פי בקשת הארגון.
התוצאה הבלתי נמנעת של שלב זה היא פגיעה זמינות התהליכים העסקיים כתוצאה מכשלים במערכות ה- IT. ואז ארגון ה- IT משקיע מאמצים רבים בייצוב המערכות, בבניה ובאכיפה של נהלים וסטנדרטים. כל זאת בכדי לשפר את איכות השירות שה- IT מספק. מהלך זה יעכב את הארגון כאשר "נחזור להתחלה" כלומר כאשר הכלכלה שוב תפרח ומה שידרש מארגון ה- IT הוא שירות וגידול מהיר.
כלומר, ארגון ה- IT "רודף" אחרי התופעות הכלכליות בצורה תמידית.
על הדרכים להימנע מתופעה זו - בפוסטים הבאים.
הכוונה היא כזו. כאשר הכלכלה בעליה, הדבר החשוב ביותר ב- IT הוא אספקת שירותים בקצב מהיר. בניה של תשתיות, אפליקציות, שירותים נוספים – בצורה מהירה כאשר אין דגש מיוחד על נושא העלות.
כאשר הכלכלה בירידה, ישנו לחץ על ה- IT כמו על שאר הארגון, להוריד בהוצאות כלומר לחסוך בעלויות. בשלב זה ארגון ה- IT מקצץ כל מה שהוא יכול, ברמת האחזקה לציוד, כ"א וכד', זאת על פי בקשת הארגון.
התוצאה הבלתי נמנעת של שלב זה היא פגיעה זמינות התהליכים העסקיים כתוצאה מכשלים במערכות ה- IT. ואז ארגון ה- IT משקיע מאמצים רבים בייצוב המערכות, בבניה ובאכיפה של נהלים וסטנדרטים. כל זאת בכדי לשפר את איכות השירות שה- IT מספק. מהלך זה יעכב את הארגון כאשר "נחזור להתחלה" כלומר כאשר הכלכלה שוב תפרח ומה שידרש מארגון ה- IT הוא שירות וגידול מהיר.
כלומר, ארגון ה- IT "רודף" אחרי התופעות הכלכליות בצורה תמידית.
על הדרכים להימנע מתופעה זו - בפוסטים הבאים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה