על תחום השליטה והבקרה המסורתי


התחום המסורתי של סביבת השליטה והבקרה מדבר על AGENTS שמותקנים על הציודים השונים שמדווחים לקונסול מרכזי. כאשר בקונסול המרכזי מקבלים:
1. דיווח בסיסי פיזי (סטטוס של השרתים, routers , אחסון וכד').
2. מעבר לסטטוס הפיזי, ניתן לשייך כמה פריטים פיזיים ולקבל תמונה לוגית (business view של CA), לדוגמה, תמונת דואר אלקטרוני, תמונת ERP וכד'. כאשר ייצוג זה ידע ששלושה שרתים הם ב- load balance ואם אחד נופל אז הוא לא יצבע את הכל באדום.
בתצורה הזו יש מספר בעיות - קשה כל הזמן לעדכן את המערכת כי צריך להתקין AGNETS כל הזמן וגם לקנפג אותם בצורה מתאימה. אגב, מספר שלנו מדבר על כך שבצוות השליטה והבקרה שאחראי על בניית ותחזוקת מערכת השליטה והבקרה צריך להיות עובד במשרה מלאה על כ- 200 שרתים בערך. בעיה נוספת היא שאם רכיב בסיסי נופל מקבלים "אדום" בכל המערכת ולעיתים תכופות קשה לדעת מה באמת הסיבה לתקלה. לדוגמה, אם דיסק ב- FIREWALL נופל אז כל המערכות "צועקות" כולל התקשורת והאפליקציות , לפעמים לפני ששרת ה- FIREWALL דיווח על בעיה. כלומר יש בעיה של root cause analyses ולתחום זה יש כלים משלימים כמו לדוגמה smarts של EMC , או http://www.xplg.com/.
בעיה נוספת היא שתצורה זו מדברת במקרים רבים על מערכות "ERP" "דואר אלקטרוני" ולא על תהליכים עסקיים שמערבים כמה מערכות. כלומר תצוגה כזו לעיתים לא מעניינת את ה- business. זאת רמה שאמורה להיות גבוהה יותר. התחום נקרא BSM.

במקביל למה שתארתי עד כאן התפתח במקביל הנושא של end user experience עם המוצר המוביל hp-mercury- BAC (לשעבר TOPAZ) אבל יש גם תחרות בכמה רמות עם מוצרים כמו http://www.optier.com/ , http://www.aternity.com/ ועוד. כלים שאמורים גם הם לדווח לקונסול המרכזי. ישנם מוצרים רבים נוספים בתחום


אין תגובות: