להלן התייחסות קצרה לתחום השליטה והבקרה העדכנתי - CMDB ו- ITIL
ברמה הטכנולוגית CMDB הנו מסד נתונים של "configuration items - CI - שנמצאים בארגון כמו, שרת, שירות ב- windows , אחסון, אפליקציה וכד' ואפילו גם אנשים ומבנה ארגוני. כאשר ה- CI אמורים להתגלות בצורה אוטומטית כולל הקשרים ביניהם (אני ארחיב עוד מעט). המידע ששומרים על כל CI הוא רב מימדי:
1. Configuration management – מה מותקן עליו, איזה רמה של PATHES , איזה שינויים בצעו ב- registry וכד'.
2. Asset management – באיזה פקודת רכש נרכש ה- CI, עם איזה אחריות, באיזה רמת תגובה וכד'. במידה ותוכנה – כמה רשיונות תוכנה נוספים יש בארגון וכמה נוצלו וכד'.
3. מידע שקשור ל- service desk – איזה קריאות נפתחו על הCI לאחרונה וכד'.
4. כל המידע שקשור לחווים של מערכת השליטה והבקרה.
5. קשר לקונסול של אבטחת המידע. וכד'.
מכיוון שה- CMDB אמור להתגלות בצורה אוטומטית, כולל הקשרים בין ה- CI, הרי שזה אמור להקל על העבודה השוטפת של צוותי השליטה והבקרה. אולם ה – CMDB אמור לאפשר מיכון של תהליכי ITIL – פתיחת קריאות ב- service desk, ניהול בעיות (תקלות שחוזרות על עצמן) , capacity planning וכד' והכי חשוב change managment, אחד הנושאים הכואבים ביותר בארגון.
הכלי מאזין ל-PORT ואז רואה לאן זה מתנתבת התקשורת – לאיזה IIS ואז גם רואה לפי ה- ODBC לאן זה מתחבר. כלומר נותן מיפוי. זה נותן autodiscovery. צריך לקנות sensors לכל דבר- windows websphere weblogic שמים על השרת הראשי SSH ואז secure shell . וזה ניגש לcall ה- windows. ואז ניגש לכל השרתים עם סיסמת ADMIN. ה= SENSORS זה משהו שרץ בשרת הראשי וזה כמו סט של SCRIPTS שיודע להפעיל API ב- oracle applications (או אחרים) בצד שהוא מנטר. בזמן שעושה discovery אפילו מעתיק configuration files.
הרמות הן:
1. רמה פיזית – איזה חומרה מחוברת למה
2. רמה אפליקטיבית – איזה אפליקציה (כמו SAP ) מחובר לאיזה אפליקציה אחרת. צריך SENSOR ל- SAP. איך יודע – מסתכל על JDBC בתוך האפליקציה.
3. רמת business application - תהליך הוספת לקוח זה חלק מ- SAP וחלק מאפליקציה ספציפית.
אולם לא את כל הדברים הכלים יודעים הכלים לזהות כיום. לדוגמה, אם יש ריפלוק ברמה של האחסון – לא ברור אם הם מצליחים וכד'.
ארגונים בעולם ובישראל עוקבים בעניין אחרי התפתחות טכנולוגיה זו בכדי לשפר בצורה מהותית את התהליכים בארגון בעיקר ניהול הישנויים
ברמה הטכנולוגית CMDB הנו מסד נתונים של "configuration items - CI - שנמצאים בארגון כמו, שרת, שירות ב- windows , אחסון, אפליקציה וכד' ואפילו גם אנשים ומבנה ארגוני. כאשר ה- CI אמורים להתגלות בצורה אוטומטית כולל הקשרים ביניהם (אני ארחיב עוד מעט). המידע ששומרים על כל CI הוא רב מימדי:
1. Configuration management – מה מותקן עליו, איזה רמה של PATHES , איזה שינויים בצעו ב- registry וכד'.
2. Asset management – באיזה פקודת רכש נרכש ה- CI, עם איזה אחריות, באיזה רמת תגובה וכד'. במידה ותוכנה – כמה רשיונות תוכנה נוספים יש בארגון וכמה נוצלו וכד'.
3. מידע שקשור ל- service desk – איזה קריאות נפתחו על הCI לאחרונה וכד'.
4. כל המידע שקשור לחווים של מערכת השליטה והבקרה.
5. קשר לקונסול של אבטחת המידע. וכד'.
מכיוון שה- CMDB אמור להתגלות בצורה אוטומטית, כולל הקשרים בין ה- CI, הרי שזה אמור להקל על העבודה השוטפת של צוותי השליטה והבקרה. אולם ה – CMDB אמור לאפשר מיכון של תהליכי ITIL – פתיחת קריאות ב- service desk, ניהול בעיות (תקלות שחוזרות על עצמן) , capacity planning וכד' והכי חשוב change managment, אחד הנושאים הכואבים ביותר בארגון.
הכלי מאזין ל-PORT ואז רואה לאן זה מתנתבת התקשורת – לאיזה IIS ואז גם רואה לפי ה- ODBC לאן זה מתחבר. כלומר נותן מיפוי. זה נותן autodiscovery. צריך לקנות sensors לכל דבר- windows websphere weblogic שמים על השרת הראשי SSH ואז secure shell . וזה ניגש לcall ה- windows. ואז ניגש לכל השרתים עם סיסמת ADMIN. ה= SENSORS זה משהו שרץ בשרת הראשי וזה כמו סט של SCRIPTS שיודע להפעיל API ב- oracle applications (או אחרים) בצד שהוא מנטר. בזמן שעושה discovery אפילו מעתיק configuration files.
הרמות הן:
1. רמה פיזית – איזה חומרה מחוברת למה
2. רמה אפליקטיבית – איזה אפליקציה (כמו SAP ) מחובר לאיזה אפליקציה אחרת. צריך SENSOR ל- SAP. איך יודע – מסתכל על JDBC בתוך האפליקציה.
3. רמת business application - תהליך הוספת לקוח זה חלק מ- SAP וחלק מאפליקציה ספציפית.
אולם לא את כל הדברים הכלים יודעים הכלים לזהות כיום. לדוגמה, אם יש ריפלוק ברמה של האחסון – לא ברור אם הם מצליחים וכד'.
ארגונים בעולם ובישראל עוקבים בעניין אחרי התפתחות טכנולוגיה זו בכדי לשפר בצורה מהותית את התהליכים בארגון בעיקר ניהול הישנויים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה