על תחום השליטה והבקרה- מגמות טכנולוגיות חדשות

להלן התייחסות קצרה לתחום השליטה והבקרה העדכנתי - CMDB ו- ITIL
ברמה הטכנולוגית CMDB הנו מסד נתונים של "configuration items - CI - שנמצאים בארגון כמו, שרת, שירות ב- windows , אחסון, אפליקציה וכד' ואפילו גם אנשים ומבנה ארגוני. כאשר ה- CI אמורים להתגלות בצורה אוטומטית כולל הקשרים ביניהם (אני ארחיב עוד מעט). המידע ששומרים על כל CI הוא רב מימדי:
1. Configuration management – מה מותקן עליו, איזה רמה של PATHES , איזה שינויים בצעו ב- registry וכד'.
2. Asset management – באיזה פקודת רכש נרכש ה- CI, עם איזה אחריות, באיזה רמת תגובה וכד'. במידה ותוכנה – כמה רשיונות תוכנה נוספים יש בארגון וכמה נוצלו וכד'.
3. מידע שקשור ל- service desk – איזה קריאות נפתחו על הCI לאחרונה וכד'.
4. כל המידע שקשור לחווים של מערכת השליטה והבקרה.
5. קשר לקונסול של אבטחת המידע. וכד'.


מכיוון שה- CMDB אמור להתגלות בצורה אוטומטית, כולל הקשרים בין ה- CI, הרי שזה אמור להקל על העבודה השוטפת של צוותי השליטה והבקרה. אולם ה – CMDB אמור לאפשר מיכון של תהליכי ITIL – פתיחת קריאות ב- service desk, ניהול בעיות (תקלות שחוזרות על עצמן) , capacity planning וכד' והכי חשוב change managment, אחד הנושאים הכואבים ביותר בארגון.

הכלי מאזין ל-PORT ואז רואה לאן זה מתנתבת התקשורת – לאיזה IIS ואז גם רואה לפי ה- ODBC לאן זה מתחבר. כלומר נותן מיפוי. זה נותן autodiscovery. צריך לקנות sensors לכל דבר- windows websphere weblogic שמים על השרת הראשי SSH ואז secure shell . וזה ניגש לcall ה- windows. ואז ניגש לכל השרתים עם סיסמת ADMIN. ה= SENSORS זה משהו שרץ בשרת הראשי וזה כמו סט של SCRIPTS שיודע להפעיל API ב- oracle applications (או אחרים) בצד שהוא מנטר. בזמן שעושה discovery אפילו מעתיק configuration files.
הרמות הן:
1. רמה פיזית – איזה חומרה מחוברת למה
2. רמה אפליקטיבית – איזה אפליקציה (כמו SAP ) מחובר לאיזה אפליקציה אחרת. צריך SENSOR ל- SAP. איך יודע – מסתכל על JDBC בתוך האפליקציה.
3. רמת business application - תהליך הוספת לקוח זה חלק מ- SAP וחלק מאפליקציה ספציפית.

אולם לא את כל הדברים הכלים יודעים הכלים לזהות כיום. לדוגמה, אם יש ריפלוק ברמה של האחסון – לא ברור אם הם מצליחים וכד'.
ארגונים בעולם ובישראל עוקבים בעניין אחרי התפתחות טכנולוגיה זו בכדי לשפר בצורה מהותית את התהליכים בארגון בעיקר ניהול הישנויים


אין תגובות: