עלות תחזוקת תוכנה - מספרים מקובלים

ברצוננו לציין שישנה שונות רבה בנושא של דמי תחזוקת התוכנה. בד"כ מקובל לכלול תחת תחזוקת תוכנה נושאים של תיקונים (patches) , שירות ותמיכה טלפונית (לעיתים גם באתר הלקוח) , וזכות לשימוש בגרסאות חדשות של המוצר שיוצאות במהלך ההסכם. אחד הפרמטרים המשפיעים על העלות היא התחייבות הספק לתיקון (patch) תוך זמן מסוים וגם חלון השירות (7*24 או 8*5 וכד').
נושא זה מועד לתהליכי משא ומתן מורכבים כאשר בסופו של דבר טווח המחירים שאנחנו רואים בשוק הוא בין 10% לבין 20% ולפעמים יותר לשנה מעלות הרכש (לא מחירון). כאמור זהו כלל אצבע וישנה שונות.
לחברת STKI מידע לגבי עלות תחזוקת תוכנה של מספר לא מבוטל של מוצרים. לקוחות STKI מוזמנים לבדוק איתנו נושא חשוב זה.

אין תגובות: