על סביבות בדיקה testing enviroments

יצירת או עדכון של סביבה היא משימה לא טריוואלית. הדגשים במשימה זו הנם בין הייתר:
1. הפצת גרסאות התוכנה המתאימות. משימה זו מורכבת אך מצד שני היא נתמכת בצורה בכלי גרסאות – scm- software configuration management , כלים שנמצאים ברובם של הארגונים.
2. שכפול הנתונים ממערכות הייצור. הסוגיות כאן הוא שכפול מלא למול שכפול חלקי. לעיתים מדובר גם על ערבול נתונים.
3. עדכון הפניות מתאימות בתוך התוכניות. בשלבים שונים ישנה קריאה ישירות לתוכנית, מסד נתונים וכד'. כאשר יש צורך לבצע שינוי בקוד או בסביבות תשתית אחרות. לדוגמה אם יש פניה ישירות מתוכנית לקובץ בשם SAP_PROD על שרת SATURAN הרי שבסביבת הבדיקות יש לגשת לקובץ SAP_TEST על שרת SATURAN_TEST.
4. עדכון הפניות מתאימות בתוך DNS
5. עדכון הפניות מתאימות בסביבה התשתיתית כגון dblinks, שירותים במערכת ESB , SNAPS במערכת האחסון וכד'.
6. סיסמאות בדומה למשימה 3, גם כאן יש לעדכן לדוגמה מ- admin במערכות הייצור ל- admin_test במערכות הבדיקות.

מתוך משימות אלו, שתי המשימות הראשונות - עדכון התוכנות ושכפול הנתונים הנן משימות "סגורות" שמתבצעות בתדירות גבוהה. אולם שאר המשימות, שנקראות לעיתים גם "אינטגרציה של סביבת הבדיקות" שמשמעו "חיבור נכון בין כל הרכיבים במערכות" (אינו קשור ל"אינטגרצית נתונים \ SOA"), הנן משימות שאינן "סגורות" ולא מנוהלות ברוב (כל?) הארגונים על ידי כלים אינטגרטיביים. משימות ה"אינטגרציה" מחייבות גם משאבים רבים של מפתחים, אנשי תשתיות וכד' שעסוקים במשימות אחרות – שמבחינתן הן המשימות החשובות. המשמעות היא שיצירת סביבה היא משימה שאורכת זמן רב. לקוח מתחום התקשורת דיבר על כך שיצירת סביבה מלאה "שמנגנת" את כל התהליכים העסקיים והתשתיתיים (גיבוי...) עורכת לעיתים גם חודשיים! כאשר "חודש" הוא בהחלט זמן שנחשב סביר ל"ייצוב סביבה".
ישנן בגדול שתי קטגוריות של סביבות. סביבות "מוקטנות" אשר מכילות רק אפליקציה ספציפית ומסדי נתונים הקשורים לה וסביבות מלאות אשר מכילות את כל רכיבי המערכת.

על סוגי הסביבות והכלים התומכים - בהמשך

אין תגובות: