וירטואליזציה של שרתים הינה best practice ידוע. לקוחות מדווחים בין הייתר על שיפור בשירות הן במימדים של ניצולת ויעילות, הן בהיבט של קלות תפעול, אמינות ועוד ועוד.
עם זאת, ישנן מספר היבטים לא מבורכים בשימוש העצום בשרתים וירטואליים. אם בזמנו הוספת שרת הייתה משימה מייגעת - הזמנת חומרה, הכנת מקום\מיזוג\חשמל באולם המחשב, קבלת החומרה , התקנה ועוד- הרי שכעת לפי דברי לקוח (לדוגמה) מדובר על "8 דקות" ויש שרת נוסף באוויר! לכן, כיום, הוספת שרת או שרתים היא אחת הדרכים המקובלות לפתרון או לייתר דיוק בדרך לבדיקה של פתרון. כאשר ישנה תקלה או האטה לא מוסברת, אחד הדברים שעושים אנשי האפליקציות או התשתיות הוא להוסיף שרתים וזאת בתקווה שהדבר יפתור את התקלה. אולי הדבר יפתור את התקלה או שהתקלה לא תחזור. זאת בדומה לביצוע BOOT בשרתי Windows כפתרון או כניסוי לפתרון לבעיה.
הדבר גורם לירידה ברמת המקצועיות וזאת מכיוון שגם אם התקלה לא חזרה - עדיין לא הוכח שהוספת השרת היא הגורם לפתרון כי לא ברור שיש פתרון. אולי התקלה תחזור "ובגדול" במקרים נוספים או אפילו במערכות אחרות.
מעבר לכך הוספת השרתים הוירטואליים גורמת לסיבוך ולמורכבות רבה יותר (נושא שבו דנתי בהרחבה בכנס השנתי שלנו) וכמו כן ישנן סוגיות של עלויות התוכנות - הן תוכנת הוירטואליזציה (במידה ולא מדובר על hyperV) והן התוכנות הספציפיות- נושא מורכב ועדיין לא סגור. וכמו כן מדובר על הכבדה בדרישות האחסון ובפתרונות הגיבוי.
לסיכום, אנו ממליצים ללקוחות לבצע תהליך רכוזי של הוספת שרתים ורטואליים בייצור תוך הקפדה על כך שישנה סיבה מוכחת להוספת השרת.
עם זאת, ישנן מספר היבטים לא מבורכים בשימוש העצום בשרתים וירטואליים. אם בזמנו הוספת שרת הייתה משימה מייגעת - הזמנת חומרה, הכנת מקום\מיזוג\חשמל באולם המחשב, קבלת החומרה , התקנה ועוד- הרי שכעת לפי דברי לקוח (לדוגמה) מדובר על "8 דקות" ויש שרת נוסף באוויר! לכן, כיום, הוספת שרת או שרתים היא אחת הדרכים המקובלות לפתרון או לייתר דיוק בדרך לבדיקה של פתרון. כאשר ישנה תקלה או האטה לא מוסברת, אחד הדברים שעושים אנשי האפליקציות או התשתיות הוא להוסיף שרתים וזאת בתקווה שהדבר יפתור את התקלה. אולי הדבר יפתור את התקלה או שהתקלה לא תחזור. זאת בדומה לביצוע BOOT בשרתי Windows כפתרון או כניסוי לפתרון לבעיה.
הדבר גורם לירידה ברמת המקצועיות וזאת מכיוון שגם אם התקלה לא חזרה - עדיין לא הוכח שהוספת השרת היא הגורם לפתרון כי לא ברור שיש פתרון. אולי התקלה תחזור "ובגדול" במקרים נוספים או אפילו במערכות אחרות.
מעבר לכך הוספת השרתים הוירטואליים גורמת לסיבוך ולמורכבות רבה יותר (נושא שבו דנתי בהרחבה בכנס השנתי שלנו) וכמו כן ישנן סוגיות של עלויות התוכנות - הן תוכנת הוירטואליזציה (במידה ולא מדובר על hyperV) והן התוכנות הספציפיות- נושא מורכב ועדיין לא סגור. וכמו כן מדובר על הכבדה בדרישות האחסון ובפתרונות הגיבוי.
לסיכום, אנו ממליצים ללקוחות לבצע תהליך רכוזי של הוספת שרתים ורטואליים בייצור תוך הקפדה על כך שישנה סיבה מוכחת להוספת השרת.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה