שיקולי SAAS

לקוחות בעולם מאמצים בצורה מהירה פתרונות SAAS בתחומי נישה שונים. הדבר נכון גם בישראל אך בצורה איטית יותר מבעולם. בישראל בעיקר רואים חברות מתחום ה- Hightech שהנן גם חברות גלובליות שמאמצות SAAS. ליישום פרויקט SAAS יתרונות רבים לעומת יישום רגיל. כל השלב של הכנת התשתיות – שרתים, אחסון, רכש רישיונות, בניית מדיניות גיבוי ועוד ועוד – נחסך. ולכן בעקרון לקוחות מקבלים delivery מהיר יותר מפרויקטים סטנדרטיים. פרוייקט SAAS גם מחייב את הארגון לעמוד בסטנדרטים מסויימים. לדוגמה החובה לבצע שדרוג בתאריך מסויים - אפילו אם לא נוח ללקוח.

עם זאת כניסה לפרויקט SAAS מחייבת כניסה של לסוג שיקולים שארגוני IT אינם מורגלים בהם בהתנהלות רגילה.
לדוגמה, כאשר נכנסים לפרויקט SAAS חשוב מאוד לדאוג לתנאים של termination – מה קורה כאשר רוצים לסיים את ההתקשרות עם ספק ה- SAAS. כיצד מקבלים את הנתונים, באיזה תדירות ועדכניות וכד'. בדומה לחוזה outsourcing השקעה בתחום זה יכולה להוות ל"גלגל הצלה" במידה וישנם חילוקי דעות בעיקר כלכליים עם ספק ה- SAAS. כנ"ל לגבי קנסות במקרים שספק ה- SAAS אינו עומד ב- SLA שנקבע.
נקודה נוספת היא מצב בו בגלל סיבה כזו או אחרת ישנו איחור בתשלום לספק ה- SAAS. יש לוודא שלא שמתבצעת חסימה מיידית של השירות.
במקביל, לפני חתימה של עסקת SAAS רצוי לבדוק כיצד יצרן ה-SAAS מאבטחת את הנתונים ודואג לגיבוי הנתונים ולהמשכיות עסקית. ברור שלא כל ספקי ה- SAAS ישארו במתכונתם עד עולם...

כלומר, כניסה לפרויקטי SAAS מחייבים הכללה של שיקולים חדשים שאינם חלק מתהליך העבודה בפרויקטים סטנדרטיים שהנם on premises.

אין תגובות: