הנושא של הגדרת תפקידים ומבנה ארגוני הוא נושא מורכב במובן הזה שלא נתקלתי ב- 2 ארגונים שאצלהם הגדרת התפקידים והמבנה הארגוני היה זהה. כלומר כל ארגון מגדיר את התפקיד בצורה שונה וגם בונה את המבנה הארגוני בצורה אחרת.
להלן בקצרה (ובצורה גסה) התייחסות שלי לבעלי התפקידים:
תחום תפעול:
1. Service desk – עונים לקריאות ומטפלים בהם מרחוק
2. טכנאים ש"מסתובבים בשטח" ומטפלים בקריאות שלא ניתן היה לסגור מרחוק
3. אולם מחשב – גוף שמטפל באולם המחשב - נוכחים 24 שעות באולם המחשב ומסתכלים על מסכי השליטה ובקרה. במקרה של ארוע מפעילים את מי שצריך וגם מטפלים בעצמם. גוף זה אחראי במקרים רבים גם על התקנה פיזית של השרתים, חיבור לחשמל תקשורת וכד'. אחראים להפעיל גם את המיזוג והחשמל.
תחום תשתיות - אחראים על התשתיות – תפעול שוטף, התקנה, בחירה של טכנולוגיות חדשות וכד':
1. סיסטם legacy (בארגונים שבהם קיימת פלטפורמה זו).
2. סיטסם Unix Linux
3. סיסטם windows
4. צוות אחסון
5. צוות תקשורת לעיתים גם טלפוניה
6. צוות DBA תשתיתי (לעיתים תחת צוות תשתיות תוכנה).
7. צוות קישוריות (לעיתים תחת צוות תשתיות תוכנה).
8. צוות PC – בנייה של ה- images השונים וטיפול בתקלות שאף אחד לא הצליח לטפל
9. צוות שוב- בניית סביבת השליטה והבקרה המרכזית
10. ועוד...
זה בסיס אבל כל ארגון בונה אחרת את המבנה הארגוני וגם את התפקידים . לדוגמה באחת מחברות התקשורת, צוות אולם המחשב שנמצא 24*7 אחראי גם על בדיקת ה- backup logs כאשר משימה זו נמצאת במקרים רבים אצל צוות האחסון.
במצגת שמופיעה ב- http://www.slideshare.net/pini/stki-summit09-infra-v10 ישנן דוגמאות של מבנים ארגוניים של תחומי התשתיות החל משקף 150.
ישנן טכנולוגיות אשר גורמות לצורך בעדכון הגדרות התפקידים והמבנה הארגוני. לדוגמה – טכנולוגיה ראשונה היא טכנולוגיית הוירטואליזציה של שרתים. רובם של הארגונים משתמשים כבר בטכנולוגיה זו בצורה אינטנסיבית כאשר טכנולוגיה זו (VMWARE מובילים) יכולה לשמש פתרון גם לסביבות Windows וגם לסביבת Linux כלומר לשמש שני צוותים מתחום ה- IT. האם טכנולוגיה זו תשב תחת צוות Windows או תחת צוות Unix – Linux ?
דוגמה נוספת היא טכנולוגיית ה- FCOE – Fiber Channel Over Ethernet – אשר מובלת במידה רבה על ידי CISCO והקונספט החדש של UCS Unified Computing System. תחת קונספט זה יאודחו כבלי התקשורת של האחסון (FIBER ) ושל התקשורת (ETHERNET ) לכבל אחד ויטופלו על ידי נתב (Switch ) אחד. גם כאן עולה השאלה מי יטפל בטכנולוגיה זו האם אנשי התקשורת או אנשי האחסון.
בשני המקרים שהזכרתי – בארגונים רבים השאלה עדיין פתוחה.
להלן בקצרה (ובצורה גסה) התייחסות שלי לבעלי התפקידים:
תחום תפעול:
1. Service desk – עונים לקריאות ומטפלים בהם מרחוק
2. טכנאים ש"מסתובבים בשטח" ומטפלים בקריאות שלא ניתן היה לסגור מרחוק
3. אולם מחשב – גוף שמטפל באולם המחשב - נוכחים 24 שעות באולם המחשב ומסתכלים על מסכי השליטה ובקרה. במקרה של ארוע מפעילים את מי שצריך וגם מטפלים בעצמם. גוף זה אחראי במקרים רבים גם על התקנה פיזית של השרתים, חיבור לחשמל תקשורת וכד'. אחראים להפעיל גם את המיזוג והחשמל.
תחום תשתיות - אחראים על התשתיות – תפעול שוטף, התקנה, בחירה של טכנולוגיות חדשות וכד':
1. סיסטם legacy (בארגונים שבהם קיימת פלטפורמה זו).
2. סיטסם Unix Linux
3. סיסטם windows
4. צוות אחסון
5. צוות תקשורת לעיתים גם טלפוניה
6. צוות DBA תשתיתי (לעיתים תחת צוות תשתיות תוכנה).
7. צוות קישוריות (לעיתים תחת צוות תשתיות תוכנה).
8. צוות PC – בנייה של ה- images השונים וטיפול בתקלות שאף אחד לא הצליח לטפל
9. צוות שוב- בניית סביבת השליטה והבקרה המרכזית
10. ועוד...
זה בסיס אבל כל ארגון בונה אחרת את המבנה הארגוני וגם את התפקידים . לדוגמה באחת מחברות התקשורת, צוות אולם המחשב שנמצא 24*7 אחראי גם על בדיקת ה- backup logs כאשר משימה זו נמצאת במקרים רבים אצל צוות האחסון.
במצגת שמופיעה ב- http://www.slideshare.net/pini/stki-summit09-infra-v10 ישנן דוגמאות של מבנים ארגוניים של תחומי התשתיות החל משקף 150.
ישנן טכנולוגיות אשר גורמות לצורך בעדכון הגדרות התפקידים והמבנה הארגוני. לדוגמה – טכנולוגיה ראשונה היא טכנולוגיית הוירטואליזציה של שרתים. רובם של הארגונים משתמשים כבר בטכנולוגיה זו בצורה אינטנסיבית כאשר טכנולוגיה זו (VMWARE מובילים) יכולה לשמש פתרון גם לסביבות Windows וגם לסביבת Linux כלומר לשמש שני צוותים מתחום ה- IT. האם טכנולוגיה זו תשב תחת צוות Windows או תחת צוות Unix – Linux ?
דוגמה נוספת היא טכנולוגיית ה- FCOE – Fiber Channel Over Ethernet – אשר מובלת במידה רבה על ידי CISCO והקונספט החדש של UCS Unified Computing System. תחת קונספט זה יאודחו כבלי התקשורת של האחסון (FIBER ) ושל התקשורת (ETHERNET ) לכבל אחד ויטופלו על ידי נתב (Switch ) אחד. גם כאן עולה השאלה מי יטפל בטכנולוגיה זו האם אנשי התקשורת או אנשי האחסון.
בשני המקרים שהזכרתי – בארגונים רבים השאלה עדיין פתוחה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה