תאום השבתות מתוכננות בארגונים

באחת מהפגישות האחרונות שלי טיפל הלקוח בתאום השבתה מתוכננת לשדרוג גרסה. הלקוח טען שתאום ההשבתה גוזל זמן רב.
ובכן, נקודה זו חוזרת על עצמה במקרים רבים מאוד בקרב ארגונים אשר אינם מקיימים מדיניות מוגדרת מראש של השבתות מתוכננות. הכוונה בהגדרת מדיניות מוגדרת היא שקיימים מספר מועדים בהם ישנה "כוננות" להשבתה ובמידה ובסופו של דבר צריכה להתבצע השבתה הלקוחות רק מקבלים הודעה על ההשבתה. כלומר לא מתאמים איתם את העובדה שתהייה השבתה.
להלן מספר דוגמאות למדיניות של השבתה מתוכננת מראש:
• ארגון high-tech גלובלי נותן אפשרות להשבתה בכל יום א' בערב (ברוב השבועות מתבצע השבתה, גם אם לזמן קצר)
• ארגון בתחום התקשורת ישנה אפשרות להשבתה בכ-חצי השבועות בשנה, בימי ב' או ד' בשעה 23:00 (הסיבה לתזמון ביום ד' היא שבמידה והשינוי לא הצליח, לא רוצים שהתקלה תתגלה בתחילת שבוע)
• ארגון high-tech גלובלי מבצע השבתה בכל חודש בשבוע הראשון בימי א' בלילה
• בארגון high-tech גלובלי מותר לבצע השבתה בחודש האמצעי בכל רבעון, בימי א' בלילה.
• בארגון high-tech גלובלי ישנה אפשרות לבצע השבתה בכל יום א' בלילה.

כאמור, אותו מעוט ארגונים שאינו מקיים מדיניות השבתה מתוכננת, כלומר מתאם ספציפית כל השבתה, התלוננו על בעייתיות המצב ועל הזמן הרב שלקוח לתאם כל השבתה. כלומר כולם מבצעים השבתות, השאלה האם ישנו תאום פרטני או תאום מראש של זמני השבתה קבועים.

לפיכך, ההמלצה שלנו היא לקיים מדניות מוגדרת של השבתות מתוכננות מראש.

אין תגובות: