בעיות בפרוייקט IT

באחת מהפגישות עם מנהלי מערכות מידע הוצגה בפנינו רשימה של גורמים ראשיים לבעיות בפרוייקטי IT. מדובר על מחקר מעמיק אותו ביצע המנהל כאשר חלק מהנקודות שנזכרו "נכתבו בדם" באותו ארגון. מדובר ברשימה חשובה המאפיינת ארגונים רבים. רשימה זו צריכה להוות "תמרור אזהרה" למנהלי ה- IT ולמנהלי הפרוייקטים:
  1. הלך רוח של המשתמשים המובילים שעיקרו "אם כבר מבצעים פרוייקט אז...". כלומר ניצול הפרוייקט הנוכחי לבעור "כל עוולות העולם".
  2. דרישה לפונקציונליות מקסימלית בעדיפות על לוחות זמנים. משהו כמו "הכל חשוב הכל דחוף הכל עכשיו". כמעט ללא מוכנות לוותר על פונקציונליות בכדי לעמוד בלוחות זמנים.
  3. דרישה לפתרון ייחודי – כתפיסת עולם – ללא עדיפות לתהליכים ופתרונות קיימים או מוצעים על ידי החבילה או המפתחים.
  4. נקודה חשובה ביותר שעשוייה לתקן את הגורמים שציינוו קודם - זמינות של business leaders. אותו business leader צריך לוודא שהרפרנט המקצועי מטעמו לא יפול למלכודות שציינו מקודם ובמידה וכן - להחליפו במהירות.
  5. זמינות מיישמים ומפתחים. מדובר בקושי אשר במקרים רבים ניתן לפתרון.
  6. סיכון חוצה חברות – ביצוע פרוייקטים משיקים. המשמעיות בסיכון זה היא שפרוייקט אחד מתבצע ללא ידיעה מוחלטת כיצד הפרוייקט השני ישפיע על התהליכים העסקיים המשותפים.
  7. הסבה טיוב נתונים. טיוב נתונים היא ה"כביסה המלוכלכת" של הארגון. נושא שאף אחד לא רוצה להכנס עליו בצורה משמעותית מכיוון שמדובר על תהליך עתיר משאבים שמחצין יריבויות בין היחידות העסקיות השונות בארגון.
  8. מוכנות ארגונית – בתוך זה הטמעה לא מספיקה, דרישות לא מדוייקות, פתרון: צוות משאבי אנוש, צוות שינוי. לוקחים מוביל עסקי מהחברה כמוביל.
  9. תקלות בניהול והגדרת הרשאות
  10. מבנה והגדרת תפקידים לא ברורים במנהלת הפרוייקטים. מיקום חברי הצוות של הפרוייקט– פיזור אנשי הפרוייקט בתחומים שונים פוגע בתאום בין הצוותים . כלומר כדאי לרכז אנשים לפרוייקטים.
  11. אי הסכמות והפתעות בנושאי עלויות וחיובים במהלך פרוייקטים מול שינויים ותוספות נדרשים.
לסיכום - גזור ושמור. בכל פרוייקט יש לעבור על נקודות אלו פעם בשבוע לפחות!


אין תגובות: