תמחור פנימי - תמונת מצב IT Chargeback

לקוחות רבים שואלים את עצמם לגבי תמחור פנימי לפעולות IT (הכוונה ל- IT Charge-back). אולם בסופו של דבר מסתבר שרובם המכריע של ארגוני ה- IT בישראל אינם מבצעים נכון להיום תמחור פנימי.
גם אותם הארגונים אשר כן מבצעים תמחור כזה מודים שמדובר בתחשיב חסר שאינו משקף בצורה טובה את המציאות. המתודולוגיה היא לקחת את העלויות הישירות (אגב, בד"כ ללא שכר של עובדי החברה) בתוספת אחוזים מסויימים 20% עד 50%.
לדוגמה, אחד הלקוחות מתמחר נכון להיום מכונה וירטואלית ב- 3.5K$. התמחור כולל את הקמת המכונה, מכונת DRP , תשתית גיבוי, שליטה ובקרה, אנטיוירוס וכד', ותמיכה שוטפת (כלומר לא צריך להוסיף כסף בשנה הבאה) אבל אם יצרכו להוסיף זיכרון , להעביר למחשב חזק יותר – הלקוח ידרש לתוספת תקציב. דוגמה זו לא כוללת תמחור של אחסון המתומחר בצורה נפרדת.
ישנם מקרים שבהם יש תמחור מורכב יותר – לדוגמה בחברת תקשורת, יש תמחור די מסובך ל- call center המורכב מעלויות משתנות- עמדת הקצה, תוכנות וכד', וגם עלויות קבועות- תשתית חשמל, תקשורת, שרתים וכד'. לטענת הלקוח – מודל שכבר לא עדכני אבל "זה מה יש".
על פי בדיקה שקיימנו לאחרונה מסתבר שרובם המכריע של הלקוחות משתמשים ב- EXCEL ולא בתוכנה או כלי יעודיים. יש לקוחות שמקווים שיישום CMDB יסיייע במשימה זו אולם עד לרגע זה לא הצלחנו לאתר לקוחות בישראל שמשתמשים ביישום CMDB לבצוע תמחור בפועל.
אנו מניחים שככל שתפיסת הענן תבשיל, הן הענן החיצוני אשר בו מדובר על תשלום בפועל והן הענן כלים וטכנולוגיות בתחום הענן הפנימי ששם אפשרות לביצוע charge back היא חלק מובנה מהפתרון, יותר ויותר ארגונים יבצעו תמחור מסוג זה שעשוי גם לשפר את יעילות גוף ה- IT.

אין תגובות: