לא Exanet אלא Isilon

חברת Isilion שנרכשה היום על ידי EMC היא חברה בהחלט מעניינת. מייסדי החברה באו מתחום ה- streaming, תחום הדורש ביצועים יחודיים בתחום ה- NAS – אחסון מבוסס קבצים. טכנולוגיית החברה מאפשרת למקורות רבים לגשת לאותה סביבת אחסון בו זמנית, יכולת שנדרשת במיוחד בעידן ה- social media ולכן לחברה לקוחות רבים בתחום זה כגון Facebook, Myspace וכד'. תחום נוסף בו ישנו חוזק לחברה הוא תחום המדיה עם לקוחות כ- Sony, Harmonic כאשר תחומים מתפתחים כגון IP-TV גם הם על הכוונת.
הטכנולוגיה העקרית של Isilion הוא בתחום ה- Scale-Out Nas –פתרון NAS המתבסס על מספר קופסאות פיזיות אשר "מתנהגות" כקופסה אחודה כאשר בתוך הפתרון ישנו ייצוג ישראלי באמצעות רכיבי Infiniband של מלנוקס. כלומר מדובר על פתרון שמאפשר יכולת גידול טובה. חברות נוספות בתחום הן Onstor (כיום חלק מ- LSI ) וגם Exanet מרעננה שנסגרה לפני כשנה.
ברכישה זו מחזקת EMC את מעמדה ומאותת בעיקר ל- NETAPP – השולטת הבלתי מעורערת בתחום ה- NAS הכללי (להבדיל מהתחום של Isilon שהנו scale-out-NAS) . בגלל קרבת התחום בין Netapp לבין Isilion ,ישנם לא מעט עובדים ב- Isilion אשר היו בעבר עובדי NETAPP , ולכן יש משמעות לא מעטה. ל –NETAPP מצידה יש גם פתרונות בתחום ספציפי זה ושיתופי פעולה חשובים עם יצרנים כמיקרוסופט VMWARE ו- Oracle. כלומר הקרב בתחום זה יהיה מעניין בהחלט.
מדובר בהמשך המגמה של רכישות בתחום התשתיות (HP את 3PAR, EMC את Datadomain, ועוד ועוד) תחום שמתפתח ללא הרף עקב ההכנות לכניסה לענן ועקב הגידול המדהים בקיבולות הנדרשות (בין 30% ל- 100% בשנה).



תגובה 1:

Huliot שיווק אמר/ה...

קופסאות איחסון יכולות למלא את כל הבית ובמקום לארגן את המקום, רק לבלגן את המקום. צריך לדעת לאחסן בצורה חכמה ויעילה.