לעשות יוותר Do more

לפי ממספר שבועות קיימנו באילת את כנס המנהלים השנתי שלנו בשיתוף חברת נספרו. בכנס סקרנו מגמות חשובות הרלוונטיות לעולם מערכות המידע כמו גם המלצנו ללקוחות לשנס מותניים ולהכנס לעולמות חדשים וביניהם - הכנסה של מכשירי tablet לשימוש שותף בארגון, פיתוח אפליקציות שירוצו בסביבת native במכשירים סלולרים חכמים, כניסה לעולם ה- big data ועוד עוד.
באחת משיחות החולין במהלך הכנס טען אחד המנהלים באוזני שאנחנו "מעמיסים על ארגון מערכות המידע יותר מידיי". כוונתו הייתה שההמלצות שלנו לגבי פעולות נוספות מוסיפות לתכולת העבודה הנוכחית של הארגון כאשר גם ללא תוספות אלו בקושי מצליחים לעמוד במשימות ברמה הנדרשת. אכן נקודה נכונה וכואבת.
לכך לא הייתה לי "תשובת מחץ" אולם ניסיתי לענות כמיטב יכולתי. ראשית חלק מהטכנולוגיות החדשות הנן חשובות בצורה אסרטגית לארגון כלומר בלעדיהן הארגון יסוג אחורה בצורה משמעותית - הן בכניסה לתחום של מחשבי ה-tablet, הן בפיתוח אפליקציות למכשירים סלולריים והן בכניסה ל- big data.
אבל מעבר לכך כאשר ארגונים מכניסים טכנולוגיה חדשה הם צריכים במקביל לראות איזה טכנולוגיות או תהליכים הם מצמצמים. להלן מספר דוגמאות. עד לפני כמה שנים משימות הפצת התוכנה לתחנות קצה התבצעה על ידי, תוכנות יעודיות. כיום כבר ניתן לבצע משמות אלו בצורה טובה גם באמצעות תוכנות סטנדריות של מיקרוסופט. כנ"ל נושא של agents לטובת שליטה ובקרה. אפשר להשתמש ב- agents סטנדרטיים של מיקרוסופט.
פעולות אלו מצמצמות את מספר הטכנולוגיות שנמצאות בשימוש בארגון ומקילות על התפעול.
דוגמה נוספת היא צימצום תהליכים. לדוגמה אם בזמנו הוגדרו ג'ובים שונים של גיבוי לפי טווח הזמן שיש לשמור את הקלטות, כיום בגלל שימוש ב- vtl dedup ניתן לאחד ג'ובים שונים ובכך להוריד ממשימת תפעול סביבת הגיבוי. כלומר ככל שמכניסים טכנולוגיות חדשות חיבים במקביל להוריד טכנולוגיות ותהליכים קיימים כל זאת במטרה להיות כמה שיותר סטנדרטיים וכמה שיותר שירותיים מלשון service oriented infrastructure.
מעבר לכך פעילויות של enterprise architecture ובמקביל agile ו- lean it אמורים גם הם אמורים לסייע בהורדת משימות התפעול.

אין תגובות: