הפער- The Gap

הנושא המרכזי במצגת שלי בכנס השנתי הוא הפער ההולך וגדל לדעתי בין ארגוני ה- IT והמשתמשים הארגוניים לבין הטכנולוגיות שנמצאות מחוץ לעולם זה. לבקשת לקוחות אני מעלה את עקרי הדברים בכתב.
טכנולוגיות שנמצאות בשימוש על ידי NITU – none IT technology users. במצגת שנמצאת בלינק הבא והחל משקף 10 תארתי מספר מימדים מתבטע פער זה כאשר פער זה גודל במהלך השנים ואינו קטן!
לפני מספר שנים ארגוני ה- IT רכשו מחשבי Tier 1 לעומת ה- NITU אשר רכשו Non-Brands, ארגוני ה- IT הגנו על עצמם ב-3 מעטפות אבטחת מידע וה- NITU הסתפקו בשכבה אחת. באופן כללי ה- NITU ניסו לחכות את הפעילות בארגוני ה- IT תוך שימוש במשאבים מצומצמים יותר. אולם כעת התמונה השתנתה באופן דרמתי וה- NITU מוליכים את חזית השימוש בטכנולוגיות. לדוגמה:
  • ארגוני ה- IT כמעט ולא משתמשים במחשבי MAC כאשר מחוץ ל- IT יש שימוש נרחב במחשבי MAC.
  • ארגוני ה- IT רוכשים את המחשבים עבור המשתמשים שלהם כאשר מחוץ ל- IT ישנה תופעה של BOYPC – Bring Your Own PC – המשתמשים משתמשים במחשבים הביתיים שלהם לצורך הפעילות העסקות.
  • ארגוני ה- IT (ולקוחותיהם) משתמשים לתקשורת רק ב- MAIL כאשר מחוץ ל- IT יש שימוש גם ברשתות חברתיות כמנגנון לתקשורת. גם במידה והארגונים מכניסים שימוש ברשתות חברתיות הנושא מטופל ברוב המקרים במחלקת השיווק ולא באחריות ה- IT.
  • ארגוני IT נותנים שירותים בתצורה של On-Line ו- Batch כאשר מחוץ ל- IT יש שימוש ב- On-Line בלבד.
  • ארגוני ה- IT אינם משתמשים בתוכנות חינמיות או תוכנות Open Source (בהקשר זה של שימוש ללא תשלום Redhat לדוגמא אינם נחשבים כ- Open Source כאשר מחוץ ל- IT יש שימוש נרחב בתוכנות מסוג זה.
  • ארגוני ה- IT מקיימים תהליכי החלטות מסורתיים הררכיים כאשר מחוץ ל- IT יש שימוש נרחב ב- Crowdsourcing – רתימת העובדים והלקוחות בצורה בלתי אמצעית לקבלת החלטות מרכזיות.
  • ה- NITU משתמשים בשירותים ציבוריים בענן (SAAS PAAS IAAS) בצורה הרבה יותר נרחבת מאשר ארגוני ה- IT הסטנדרטיים.
התמונה המצטיירת היא שה- NITU מתרכזים הרבה יותר בליבה העסקית (CORE) לעומת ארגוני ה- IT אשר משקיעים רבות בנושאים שאינם עסקיים – בעיות ביצועים, בעיות אבטחת מידע, רכש, הטמעה ועוד ועוד. כלומר ה- NITU יעילים הרבה יותר ובבטווח הארוך יוכלו לאיים על הארגונים הגדולים. ארגוני ה- IT לא רק שלא מטמיעים טכנולוגיות אלו אלה אף חוסמים אותם – בארגונים לא מעטים חסומות לדוגמה הרשתות החברתיות דבר שהנו גרוע ביותר. אומנם הרשתות החברתיות מהוות איום מבחינת אבטחת מידע אולם על ארגון ה-IT למצוא פתרון אשר מאפשר את השימוש ברשת החברתית תוך חסימת רק המוקדים הבעייתיים מבחינת אבטחת מידע ולא לבצע חסימה גורפת.
לצורך כך נדרשים ארגוני ה- IT להשקיע משאבים (זמן ותקציבים) בבחינה של אותן טכנולוגיות חדשות – ענן ציבורי, רשתות חברתיות, Crowd-sourcing ועוד ועוד. בחינת אותן טכנולוגיות תגלה שלא כולן בשלות אולם מהלך הבחינה עצמו הנו חשוב ביותר כי מתוך אותן טכנולוגיות יצמחו שיטות העבודה החדשות אשר יקבעו את אופן הפעילות העסקית במשק.

אין תגובות: