מה לקוחות רוצים - חלק א'

בתאריך 24 למרץ יתקיים הכנס השנתי של STKI. אנחנו נמצאים בעיצומן של ההכנות לכנס כאשר אחד המימדים החשובים בהכנות הוא ביצוע סקר מקיף אצל מנהלים בארגוני ה- IT. כחלק מהסקר אני מנסה לברר "מה לקוחות רוצים". איזה סוגייה מטרידה אותם או יכולה להקל עליהם משמעותית. אני מגדיר זאת כ- Wish List. ברשימה זו וברשימות נוספות, אתן דגשים בולטים ל- With List שעלו בסקרים.
סוגייה מאוד בולטת שהזכירו לקוחות היא "תמיכה לאחור". לקוחות טוענים שחברות חומרה ותוכנה (לייתר דיוק - בעיקר תוכנה) אינן תומכות לאחור מספיק זמן בפתרונות שלהם. ולכן הארגונים לאחר שהשקיעו זמן רב ומאמצים בפיתוח ידע ותשתיות נדרשים להשקעה כבירה בהסבות לטכנולוגיה חדשה. הדבר הוגדר כ"ביזבוז נוראי" וכ"זילזול בלקוחות". רוב הפידבקים דנים בתוכנה אולם לעיתים ישנה הפסקה בתמיכה גם בחומרה. לדוגמה, באחת מחומרות ה- Legacy הידועות, ישנה הפסקה של תמיכה בחלק מפקודות המכונה. דבר בעייתי ביותר שמחייב עדכון ובעיקר בדיקות של תוכנות רבות (במוסדות פיננסים מדובר על עשרות אלפי תוכניות).

אגב, מעניין עם תחום ה- Open Source מקבל בצורה משמעותית על סוגייה בעייתית זו.

אין תגובות: