להלן רשמים מתוך שיחות עם לקוחות על הדרך בה מפתחים אפליקציות חדשות באחד הארגונים הציבוריים בארץ.
הארגון משתדל לעבוד על פי תוכנית עבודה שנתית של ה –IT כאשר לאחרונה עקב מורכבות ואורך הזמן שלוקח לפתח פרויקטים ישנה נטייה לעבוד לתוכנית דו שנתית (פעם בשנתיים).
הארגון מחולק לאגפים (אגף בריאות, אגף לוגיסטיקה, אגף כ"א, וכד'). כאשר לקראת דיוני התקציב של השנה החדשה, נציג מכל אגף אוסף ומרכז את כל הדרישות ממערכות המידע של אותו אגף כאשר תעדוף ראשוני מתבצע ברמת מנהל האגף.
לאחר מכן ברמת מנכ"ל הארגון, ישנו תעדוף סופי של הדרישות השונות כאשר מנסים להסתכל על נושאים של כלל הארגון. לדוגמה לאחרונה דובר בארגון על מוטיב מרכזי של "החבר במרכז" וזה מוטיב זה העלה את העדיפות של כל האפליקציות שקשורות לנושא זה. בארגון פותחה מערכת של תוכניות עבודה ב- .net
מראש מקצים בתוכנית העבודה אחוז מסיים לתחזוקה של פרויקטים ואפילו יש חלוקה לתחזוקה ולתיקון תקלות. באופן כללי 60% זה תחזוקה – כולל תקלות ושיפורים קטנים. תקלות מתוך זה כ- 20%. ישנם תחומים שעם השנים מבינים שהם תחומים בעייתיים כי יש הרבה הנחתות עסקיות כלומר הרבה בלת"מים. ואז מראש מקצים יותר זמן (כסף) בתוכנית העבודה לשינויים ותקלות בתחום זה.
כאשר מתחילים פרויקט יש שלב של התנעה – יושבים כל המנהלים ומחליטים מי מבצע מה ולאחר מכן השלבים הרגילים: אפיון, ייזום, סקר ייזום, פיתוח, בדיקות – הכול לפי נוהל ISO.
נקודה חשובה מאוד. בארגון החליטו כבר לפני זמן מה לעבור ל- 4 גרסאות בשנה בלבד (שינויים ושיפורים). משתדלים שלא יהיה יותר. פעם היה שחרור תמידי. היום עברו לגרסאות. הסיבה היא שישנם קשרים רבים בין המערכות דבר שמחייב סנכרון בעייתי. מסתבר, שלמרבה הפלא גם מקבלי השירות קיבלו שינוי זה בהבנה ושביעות הרצון מהתוצרים של מערכות מידע עלתה!
אין בארגון גוף של ארכיטקטים אבל יש בתהליך התנעת הפרויקט יש נציגים של תקשורת\תשתיות. אבל מנהל הפרויקט הוא אחראי לערב את הגופים הטכנולוגיים שלדעתו רלוונטיים אבל אין סטנדרטים מחייבים לזה. כמו כן באופן כללי מנסים לערב את המשתמשים כמה שיותר במהלך חיי הפרויקט.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה