תחילה נדון במקרים בהם סביבת ה- SBC עשויה להתאים כך שתכלול את כל הצרכים של סביבת המשתמש:
1. עבודה בסביבת client server באתרים מרוחקים בהם אין תקשורת טובה. פתרון ה- SBC פחות רגיש לבעיות תקשורת כמו רוחב פס או לשינויים ברוחב פס (jitter).
2. כנ"ל לגבי מקרים בו סביבת העבודה הפיזית אינה יציבה – הפסקות חשמל או ניתוקים אחרים שעלולים לגרום לזמן recover גבוה. במקרים כאלה נפילת תחנת עבודה לא גורמת אובדן מידע.
3. אתרים מרוחקים בהם קשה לתת שירות.
4. נישות בארגון אשר מריצות אפליקציות קטנות או אפליקציות שקשות להתקנה. דוגמאות – call centers, טלרים בבנק. בנישות אלו הסביבה יציבה ואחידה וביצוע ההתאמה לסביבת SBC וה- sizing הנו פשוט יחסית וכלכלי כלומר הרבה משתמשים אחידים נמצאים על אותו שרת.
5. נישות בארגון של משתמשים "בעייתיים" -דוגמה כיתות הדרכה בבתי ספר.
6. גישה מרחוק לעובדים, שותפים (כמו ספקים) או לקוחות. ואז הגישה היא רק לאפליקציות שמותרות. הסיבה – במ"מ וגם חוסר אפשרות להתקין אפליקציה במחשב שאינו של הארגון. רמת האבטחה שמספקת טכנולוגיה זו הנה מהגבוהות הקיימות בשוק.
7. בכל מקרה אחר בו ישנה דרישה לאבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר כמו במקרים בהם ישנן השלכות חמורות לגניבה של מחשב. בפתרון SBC במחשב המקומי לא מותקן דבר.
8. מקרה שבו העובדים ניידים באופן מהותי (עוברים בין משרד למשרד). פתרון של SBC שומר על סביבת עבודה קבועה בכל אתר בו הם נמצאים.
9. במקרים בהם, בעת תקלה ב- PC, ישנו רצון לצמצם עד כמה שאפשר את זמן ההשבתה של המשתמש. טיפול בתקלות חומרה משביתות בסביבת thin client הנו קצר משמעותית מפתרון בתקלות חומרה בסביבה סטנדרטית כי רק מחליפים את ה- device וממשיכים לעבוד. גם הסיכוי לתקלת חומרה במכשירים מסוג זה נמוך יותר. המשמעות של עובדה זו הוא פוטנציאל לשיפור משמעותי ביחסי כ"א של צוותי התמיכה בארגון.
יש לציין שפתרון של thin client חסכוני מבחינת צריכת החשמל.
1. עבודה בסביבת client server באתרים מרוחקים בהם אין תקשורת טובה. פתרון ה- SBC פחות רגיש לבעיות תקשורת כמו רוחב פס או לשינויים ברוחב פס (jitter).
2. כנ"ל לגבי מקרים בו סביבת העבודה הפיזית אינה יציבה – הפסקות חשמל או ניתוקים אחרים שעלולים לגרום לזמן recover גבוה. במקרים כאלה נפילת תחנת עבודה לא גורמת אובדן מידע.
3. אתרים מרוחקים בהם קשה לתת שירות.
4. נישות בארגון אשר מריצות אפליקציות קטנות או אפליקציות שקשות להתקנה. דוגמאות – call centers, טלרים בבנק. בנישות אלו הסביבה יציבה ואחידה וביצוע ההתאמה לסביבת SBC וה- sizing הנו פשוט יחסית וכלכלי כלומר הרבה משתמשים אחידים נמצאים על אותו שרת.
5. נישות בארגון של משתמשים "בעייתיים" -דוגמה כיתות הדרכה בבתי ספר.
6. גישה מרחוק לעובדים, שותפים (כמו ספקים) או לקוחות. ואז הגישה היא רק לאפליקציות שמותרות. הסיבה – במ"מ וגם חוסר אפשרות להתקין אפליקציה במחשב שאינו של הארגון. רמת האבטחה שמספקת טכנולוגיה זו הנה מהגבוהות הקיימות בשוק.
7. בכל מקרה אחר בו ישנה דרישה לאבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר כמו במקרים בהם ישנן השלכות חמורות לגניבה של מחשב. בפתרון SBC במחשב המקומי לא מותקן דבר.
8. מקרה שבו העובדים ניידים באופן מהותי (עוברים בין משרד למשרד). פתרון של SBC שומר על סביבת עבודה קבועה בכל אתר בו הם נמצאים.
9. במקרים בהם, בעת תקלה ב- PC, ישנו רצון לצמצם עד כמה שאפשר את זמן ההשבתה של המשתמש. טיפול בתקלות חומרה משביתות בסביבת thin client הנו קצר משמעותית מפתרון בתקלות חומרה בסביבה סטנדרטית כי רק מחליפים את ה- device וממשיכים לעבוד. גם הסיכוי לתקלת חומרה במכשירים מסוג זה נמוך יותר. המשמעות של עובדה זו הוא פוטנציאל לשיפור משמעותי ביחסי כ"א של צוותי התמיכה בארגון.
יש לציין שפתרון של thin client חסכוני מבחינת צריכת החשמל.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה