משק כנפי ההיסטוריה- Novell נרכשת

לאחרונה נודע שחברת Attachmate רכשה את חברת Novell. זהו מקרה נוסף של חברה מפוארת שהייתה מובילה בזמנו אך לא השכילה להשקיע בתחומים חדשניים ובסופו של דבר נרכשה על ידי חברה קטנה ממנה או חברה מה"דור החדש". דוגמאות נוספות לתהליכים מסוג זה הם רכישת Digital על ידי Compaq ולאחר מכן על ידי HP. רכישת SGI על ידי Rackable עוד דוגמה ידועה היא , SUN שנרכשה על ידי Oracle ועוד ועוד.
העובדה שחברה מובילה לא מצליחה לקרוא את המציאות ולהתפתח קדימה היא תופעה ידועה המנותחת בצורה נהירה ומשכנעת על ידי פרופ' Clayton Christensen . הפרופסור מסביר מה עוצר הנהלות של חברות מלראות את המציאות ולעצב מחדש את דרך החברה.


לי עוד זכורים הימים ש- Novell הייתה הסטנדרט ומחשבי PC שמריצים DOS או Windows (גרסאות ראשונות) התחברו לשרתי Novell. לאחר מכן יצאו שרתים של Windows שהיו פחות מתקדמים מבחינה טכנולוגית. מאז עברו שנים רבות. Novell בצעה מספר שינויים ומספר רכישות אסטרטגיות כגון SUSE בתחום הלינוקס או לדוגמה Platespin בתחום וירטואליזציה.
לקוחות עדיין מתגעגעים למוצריםהמעולים של Novell הן בתחום שרתי הקבצים, הן בתחום אבטחת המידע והן בתחומים נוספים (SSO וכד'). רק לאחרונה נפגשתי עם לקוחות אשר ירדו די מזמן מ- Novell ועדיין מחפשים תחליף ל- NAL שהוא
Novell Application Launcher.
כעת הסאגה הסתיימה ברכישה על ידי Attachmate. חברת Attachmate התפתחה מהתחום של מפתרונות Host to Web אך היא השכילה להתרחב למספר תחומים נוספים. בארץ החברה מיוצגת על ידי יעל תוכנה. רכישה זו תסייעה ליעל לחזק את חטיבת התשתיות המתפתחת שלה.

תגובה 1:

יואל ארנון אמר/ה...

אגב, נובל בזמנו רכשה גם את המותג UNIX - דבר ששימש כדוגמא לחברה מהדור החדש שרוכשת מותג מהדור הישן... מעניין עם הוא גם חלק מהעסקה הנוכחית.